De dagelijkse boodschappen doen, doen wij als consument steeds bewuster waarbij we rekening houden met het milieu. Albert Heijn realiseert zich dat en probeert waar mogelijk een bijdrage te leveren aan een betere wereld. De bakjesactie is hiervan zeker een laatste voorbeeld.
In 2019 zijn ze voor derde keer op rij door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland. En niet voor niets:
- Keten: samen met boeren, telers en leveranciers
- Dierenwelzijn: met scharrel- en biologische producten.
- Energie & transport: energiebesparing in winkels en distributiecentra
- Minder verpakkingen en meer recycling
- Voedselverspilling voorkomen
Voedselverspilling
De ambitie van Albert Heijn is om in 2030 50% minder te verspillen (t.o.v. 2015) in samenwerking met klanten, partners en leveranciers. Wát ze doen hebben ze uitgewerkt in dit schema. Dat is veelbelovend!
Lees hier meer over Albert Heijn en duurzaamheid.